Problém slovného hodnotenia žiakov v občianskej náuke, návrhy jeho foriem a postupov

nov 23 2021

Autorka: Bc. Nikoleta Hlaváčová
Abstrakt: Téma sa zaoberá problematikou slovného hodnotenia v občianskej náuke na základných školách. Hlavným cieľom práce je navrhnutie foriem a postupov slovného hodnotenia v predmete občianskej náuky. Predkladaná práca poukazuje na legislatívne ukotvenie slovného hodnotenia a taktiež diferencuje hodnotenie klasifikáciou a slovom. Cieľom slovného hodnotenia je eliminovať strach žiakov zo známok a pristupovať k učeniu s cieľom kvalitatívneho rozmeru vedomostí. Ďalšími cieľmi, ktoré má práca preukázať, sú spôsoby hodnotenia pedagógov občianskej náuky a ich názory ale taktiež je ambíciou priniesť kritický a triezvy pohľad na hodnotenie zo strany rodičov, žiakov a pedagógov. V empirickej časti predkladá práca čitateľovi možnosti slovného hodnotenia, ukážku vyučovacej hodiny s dôrazom na slovné hodnotenie a rovnako aktivity na lepšie prijatie a osvojenie si hodnotenia.
Kľúčové slová: Slovné hodnotenie, klasifikácia, formy riešenia, aktivity, žiaci

Študentská vedecká odborná činnosť (ŠVOČ)

ŠVOČ ponúka študentom vysokých škôl možnosť vypracovať odborné práce na témy súvisiace s oblasťou štúdia. Práca bola zaradená medzi víťazné a najlepšie práce v jednotlivých sekciách súťaže Študentská vedecká odborná a umelecká činnosť (ŠVOUČ) za rok 2021 na Filozofickej fakulte Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre.

Všetky ocenené práce za rok 2021 nájdete tu: https://www.prohuman.sk/category/typ-prispevku/the-best-of-svoc-2021

Kontaktné informácie

Filozofická fakulta
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Štefánikova 67, 949 01 Nitra
https://www.ff.ukf.sk

PrílohaVeľkosť
HLAVACOVA_NIKOLETA-slovne-hodnotenie-v-obcianskej-nauke.pdf2.25 MB